+45 62 21 44 88 +45 62 21 44 88

FOMO Logo

Min side

Svindelpolitik

I FOMO accepterer vi ikke forsikringssvindel. Derfor forsøger vi at afdække svindlen, hvis den rammer os. Det gør vi, fordi det ikke skal belaste vores øvrige kunder, at nogen forsøger at svindle.

Vi handler ud fra forsikringsbranchens etiske kodeks  

Du kan læse mere om forsikringsbranchens indsats mod svindel og det etiske kodeks hos Forsikring og Pension. 

Hvad er forsikringssvindel? 

Det er forsikringssvindel, hvis man bevidst giver ukorrekte oplysninger om eller fortier en forsikringsbegivenhed for at få udbetalt en erstatning, man ikke har ret til. 
Eksempelvis kan det være ved at oplyse flere ting på skadeopgørelsen, end der er beskadiget, give falsk dokumentation eller selv igangsætte en skade for at få erstatning. 

Har du spørgsmål? 

Alle henvendelser omkring forsikringssvindel bedes rettet til Gjensidiges chefkonsulent Hans Erik Nordby Rasmussen på tlf. +45 88 18 64 98.