Forvarsel: Vi opdaterer vores systemer i weekenden, så du kan ikke anmelde skader i perioden 19. april kl. 22 til 22. april kl. 7.

parallaxhero0

Dyrlægehotline

richtext0

Altid en dyrlæge ved hånden

Dyrlægehotline er hurtig hjælp over video fra erfarne dyrlæger. Konsultationen foregår som en videosamtale med dyrlægen over din computer, mobil eller tablet.

Dine fordele:

  • Du får hurtig hjælp til at vurdere dit dyrs helbred, præcis når du har brug for det – også aftener og weekender.
  • Du sparer unødvendige fysiske besøg hos en dyrlæge. Trygt for dit dyr og nemt og fleksibelt for dig.
  • Dyrlægen kan udskrive recepter på medicin til din hund eller kat, hvis det er muligt for dyrlægen at stille en konkret diagnose i konsultationen.
  • På ferier kan du let tale med en dansk dyrlæge over video og beslutte, om et fysisk dyrlægebesøg på feriestedet er nødvendigt.  

Hvornår er Dyrlægehotline åben?

Brug Dyrlægehotline alle dage kl. 06-24 – også weekender og helligdage.

Sådan får du Dyrlægehotline – en del af dækningen Sygdom og Ulykke

Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring. Dækningen betyder, at du kan få betalt dyrlægeregningerne, hvis din hund eller kat bliver syg eller kommer til skade. Med i dækningen får du nu denne service med videosamtaler, uden det koster ekstra for dig.

Tjek – har du Sygdom og Ulykke med i din hunde- eller katteforsikring

På Min side kan du se, om du har dækningen Sygdom og Ulykke og dermed Dyrlægehotline. Hvis du ikke har dækningen, kan du nemt købe den online på Min side. Er du i tvivl, er du velkommen til at ringe til os på 62 21 44 88.

Sådan bruger du Dyrlægehotline

Du kan bruge Dyrlægehotline på din computer, mobil eller tablet.

  1. Log ind på Min Side
  2. Vælg "Fordele"
  3. Klik på Dyrlægehotline
  4. Book en tid: iVet sender dig link til en videosamtale
  5. Afhold videosamtale: Linket er aktivt lige inden videosamtalen skal starte 

Login og book tid

Det kan du få hjælp til

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker samt spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt, ormekur.

Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring.

Dyrlægehotline bruger autoriserede dyrlæger fra Ivet

 

meststilledespoergsmål

Mest stillede spørgsmål

Hvad kan jeg få hjælp til?

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker. Dyrlægen kan også hjælpe med spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt og ormekur.

Kan dyrlægen udskrive recept?

Det er muligt for dyrlægen at udskrive en digital recept, hvis medicin er nødvendigt i forhold til at få behandlet din hund eller kat. Du skal dog være opmærksom på, at dyrlægen skal have mulighed for at se din hund eller kat på jeres online konsultation. Dyrlægen kan kun udskrive en recept, hvis det er muligt at stille en konkret diagnose i konsultationen.

Skal jeg betale min selvrisiko på min forsikring, når jeg benytter Dyrlægehotline?

Der vil ikke blive opkrævet en selvrisiko, hvis din hund eller kat bliver behandlet hos
Dyrlægehotline. Servicen er omfattet uden beregning, hvis du har en hunde- eller katteforsikring med dækningen Sygdom og Ulykke.

Hvor hurtigt kan jeg få en tid?

Du kan få en tid samme dag og typisk inden for 60 minutter, når du booker indenfor
åbningstiden som er 06-24 alle dage.

spacermedium0
linkboxes0

Hundeforsikring

Med en hundeforsikring er du og din firbenede ven godt dækket. Forsikringen gælder ikke kun dit lovpligtige ansvar, men beskytter også hundetrænere, hundepassere og dine børn. Du er også dækket, hvis din hund bliver syg eller kommer til skade.

Katteforsikring

Hvem betaler dyrlægeregningen, hvis din kat kommer ud for en ulykke eller bliver syg? Med en katteforsikring er du godt dækket, så din kat får den rigtige hjælp.

spacermedium0

Har du brug for hjælp?

Vi står altid klar til at hjælpe

KONTAKT OS

FOMO er en forsikringsforening. Vi blev stiftet i 1963, med det formål, at etablere forsikringer så nær kostpris som muligt. Dengang kun for fynboere med bilforsikringer. I dag sælger vi alle former for privatforsikringer, stadig så nær kostpris som muligt. 
Hvordan kan vi gøre det? Det vigtigste er at vi er en forening. Dvs. vi skal ikke tjene på forsikringerne, men kun lige have dækket vores omkostninger til at drive foreningen – samt sikre at foreningen har et kapitalberedskab til uforudsete udgifter og til udvikling af foreningen - resten udbetales til medlemmerne af foreningen som er kunder med bilforsikring. 

FOMO har også løsninger til små og mellemstore virksomheder, der er hjemhørende på Fyn eller de tilhørende øer, og som har op til 9 ansatte.