parallaxhero0

FAQ

faq

Spørgsmål & Svar

I nedenstående har vi samlet en række typisk forekommende spørgsmål og svar

Dækker forsikringen selvom jeg ikke har modtaget policen endnu?

Svar:
Når du har accepteret dit forsikringstilbud, får vi besked med det samme. Herefter behandler vi tilbuddet. Vi bestræber os på at have din police klar inden for to til tre uger. Nogle gange kan ekspeditionstiden være lidt længere. Ekspeditionstiden har ingen betydning for, om du er dækket eller ej. Så snart du har accepteret din forsikring, er du dækket.

Hvis FOMO skal overtage din forsikring fra et andet selskab, sørger vi for at sende opsigelsen til dit nuværende selskab. Du modtager en police cirka en uge før, forsikringen træder i kraft hos os. Dit nuværende selskab dækker indtil FOMO overtager forsikringen. 

Hvem kan forsikres hos FOMO?

Svar:
FOMO forsikrer personer der er bosat på Fyn og øerne, altså i postnumre der starter med et 5-tal. Man kan blive kunde i FOMO, når man har minimum to forsikringer. Den ene af disse skal være en indboforsikring, og den anden skal være blandt vores øvrige 4 hovedprodukter, som er husforsikring, bilforsikring, ulykkesforsikring og fritidshusforsikring.
Børn af FOMO-kunder kan, såfremt og så længe de studerer, også forsikres i FOMO selvom de bor udenfor Fyn.

Hvordan skifter jeg forsikringsselskab?

Svar:
Du kan skifte forsikringsselskab ved at kontakte FOMOs kundeservice, ved at booke et møde med den assurandør (se hjemmeside under kontakt), som dækker det område du bor i.
Det er også muligt via FOMOs hjemmeside at beregne et tilbud på de ønskede forsikringer, og efterfølgende acceptere tilbuddet.
Uanset hvilken løsning du vælger opsiger FOMO dine forsikringer hos det nuværende selskab. På den måde sikrer vi, at du ikke risikerer en periode uden dækning.

Hvordan ændrer jeg i mine forsikringer?

Svar:
Det er muligt at foretage de fleste ændringer via FOMOs hjemmeside. På den måde kan du foretage ændringerne præcis, når det passer dig bedst.

Du kan også ændre i dine forsikringer ved at kontakte FOMOs kundeservice, eller ved at booke et møde med den assurandør (se hjemmeside under kontakt), som dækker det område, du bor i.

Hvorfor kan jeg kun se mine egne forsikringer på ’min side’, og ikke hele husstandens?

Svar:
For at se hele husstandens forsikringer skal du og din ægtefælle vælge ’giv samtykke’ på ’min side’. Når det er gjort, vil du kunne se alle husstandens forsikringer.

Log ind på ´Min side´

Har du brug for hjælp?

Vi står altid klar til at hjælpe

KONTAKT OS

FOMO er en forsikringsforening. Vi blev stiftet i 1963, med det formål, at etablere forsikringer så nær kostpris som muligt. Dengang kun for fynboere med bilforsikringer. I dag sælger vi alle former for privatforsikringer, stadig så nær kostpris som muligt. 
Hvordan kan vi gøre det? Det vigtigste er at vi er en forening. Dvs. vi skal ikke tjene på forsikringerne, men kun lige have dækket vores omkostninger til at drive foreningen – samt sikre at foreningen har et kapitalberedskab til uforudsete udgifter og til udvikling af foreningen - resten udbetales til medlemmerne af foreningen som er kunder med bilforsikring. 

FOMO har også løsninger til små og mellemstore virksomheder, der er hjemhørende på Fyn eller de tilhørende øer, og som har op til 9 ansatte.